В задании 2 предлагается ознакомиться с рекламным объявлением и задать пять прямых вопросов на основании ключевых слов. Время на подготовку 1,5 минуты. Затем вы получите по 20 секунд на то, чтобы задать каждый вопрос. За правильно заданный вопрос вы получаете по одному баллу. Максимальное количество баллов за задание – 4 балла.
Критерии оценивания
За вопрос вы получаете 1 балл, если
– вопрос по содержанию отвечает поставленной задаче;
– имеет правильную грамматическую форму прямого вопроса;
– возможные фонетические и лексические погрешности не затрудняют восприятия.
Внимание! Задание оценивается в 0 баллов, если
– вопрос не задан, или заданный вопрос по содержанию не отвечает поставленной задаче;
– не имеет правильной грамматической формы прямого вопроса;
– фонетические и лексические ошибки препятствуют коммуникации.
Речевые ситуации (по кодификатору):
• In a shop/cafe
• At the airport/bus station
• In a sports club/swimming pool/gym
• In a library/reading hall
• At school/language courses
• At the hotel/youth hostel
• On the street of a big city
• On transport
• In the travel agency
Цель вопроса:
• location
• opening hours
• availability of some goods
• size, colour
• ways of payment
• service
• cuisine, live music
• discounts
• price
• check in/out time
• rooms availability
• how to get
• Wi-Fi,
• modern conveniences availability
• breakfast price/included
Some popular tasks and questions:
Project work
Teenagers like to make different questionnaires on various topics. Come up with a questionnaire on one of the important topics. Present it to the classmates. You have to prepare 10 questions.
Use the plan:
1. Think what questionnairy you will create.
2. Who will use this questionnairy and why, justify its relevance.
3. Think what resources you will need.
4. Think about the way in which you will present your product.
5. Present your product (questionnairy). Ask your classmates to answer the questions of your questinnairy.
6. Reflexion. Analyse the results of your work.